paketet

Mor och Håkan gillar choklad.
så vi (samma glada people som förra året) köpte i år 11 styck av dom där något finare chokladkakorna som finns i vanliga affärer, att det var just 11 var en ren slump som blev ganska lyckad eftersom dom varit gifta i 11 år.
Hur som haver.
Jag tog en stor papperskasse, i denna varavde jag tillknycklat tidningspapper och chokladkakor, överst la jag en lapp med följande rim:

I år blev det ingen paul potta, det är inte heller något ni kan shotta, men att ni tycker om det, särskilt Håkan, det vet vi - även om man kan bli lite kletig. (Tjoho vilka nödrim)
knycklade sen ihop kassen, drog om stenhårt (nåja, så gott ja kan) med silver och maskeringstejp. På maskeringstejpen skrev jag grattis på bröllopsdagen (så originellt) med rosa tuschpenna.

Färden begavs till årstad, dä de lyckliga tu lever tillsammans i harmoni, eller nåt liknande.
Paketet överlämnades och det öppnades, håkan var den första att hitta choklad, varpå mor säger:
Är det kanske en fondue-gryta?
What? Borde inte den vägt mer än några chokladkakor och tidningspapper?

Dom blev väldigt glada för denna enkla gåva, och vi åkte därifrån, en flaska malört rikare. Bilder publiceras härmed enligt nedan.


Den som blixten blänker på är vanlig 70% mörk choklad.


Snyggopaketet med liten hand till höger.

 

Kommentarer
Postat av: hille

va bra mor o håkan blev glada=)

2008-12-08 @ 00:19:17
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: Marika

Haha en gryta:)

2008-12-08 @ 18:10:08
URL: http://marika79.blogg.se/
Postat av: Jen

HAHAHA! Du e för jävla skööön! Jag har ingen aning om vad fasen dom menade när dom namngav den där tvålen alltså.... Nån som rökt på eller liknande kanske? Tjipp!

2008-12-09 @ 15:06:02
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: hille

haha... jo jag va aningen lite för full på den bilden... inte långt kvar innan vi gick hem... haha

2008-12-10 @ 01:15:44
URL: http://hileasoltun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0