BIA- mätning

riktigt vad det är en förkortning av vet jag inte, men har i alla fall idag gjort en mätning av kroppen där man får reda på fett, muskel och vattenprocent.
Resultatet?..Ja, det var väl ungefär vad jag väntade mig. fettet plussar och musklerna ligger på minus...
17,3 kg av mina 57,1kilo är fett. (30,3%)
21,5 kilo är muskler(37,7%)
resten vatten.

Fettprocenten på min skala som är baserad på ålder, vikt och längd, där ligger normalspannet på 20-30%, så det var precis på övre gränsen.
muskler ligger normalspannet på 47-57% ca, där har jag ju lite o plocka på om man säger så;)

Jag blev rekommenderad 30-60 minuters fysisk aktivitet om dagen stod det på lappen jag fick...


Köpt puder, och en ögonskugga har jag också hunnit med, nån sån där mineralskugga från isadora.en ljus med lite glittereffekt, var fin i burken och på handen, men blev lite blek, syntes inte så mycket när man fick målat den på ögat, men men, den går väl åt..

Jag och Therese som var med mig på
sheshape, vi körde o glodde på lite hus efteråt, hon har hittat en hästgård där hon funderar på att lägga en lapp i brevlådan och anmäla sitt intresse om dom skulle vilja sälja nån dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0