Shakti spikmatta!

Jepp, jag har skaffat mig en spikmatta. 6000 akupressurpiggar!
Främst till min make egentligen eftersom han är stel i nacke och axlar och stressad.
 Den löser upp spänningar, lindrar stress, frigör endorfiner och lyckohormoner, ökar blodcirkulationen och därigenom löses toxiner upp och förs bort med blodet. Man kan använda den på egentligen hela kroppen, ligg på magen och  ämnesomsättningen ökar och minskar stress.
Du kan stå på den och det löser upp spänningar i vad och benhinnor.
Lägg ansiktet på minskar stress och spänningar i käke, motverkar gnisslande av tänder.
Det ger ny lyster till hela ansiktet.
Nacke: lägg en kudde under mattan så att den formar sig efter nacken. Shakti ska gå hela vägen upp till skallbasen. Mycket bra för spänningar i axlarna. Trapetziusmuskeln från axlarna går upp i nacken, muskeln blir då avspänd. Bra även mot huvudvärk, förvirring, för mycket tankar och stress.
Lägg rumpan på mattan och det lindrar ländryggsproblem samt ishias.
En del av texten ovan är hämtad direkt från shaktimattan



Jag upplever det som ganska smärtsamt i början, men efter en stund blir det enormt varmt och det är inte så hemskt att ligga en stund, även om jag stundtals är gråtfärdig:)
Står att en del somnar på den men det vette katten om jag nånsin kommer att göra det:)
Men man vänjer sig nog ganska snabbt skulle jag tro.
Läskigast tycker jag är när man ska resa sig upp och man känner/hör hur piggarna släpper skinnet :)



Makens rygg efter 10 minuter...
Najs!

Ikväll är det sommarfest på dagis, massa barn som ska sjunga och så blir det picknick i gröngräset:)
Ska bli mysigt!



Kommentarer
Postat av: Jen

Ajaj... jag vill också ha en sån! Killen här skulle även han behöva ett ligg med Mrs spik. Gekås nästa!! Puss kram

2009-06-08 @ 12:02:56
URL: http://jennicalouise.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0