Vaccinering

Ja, jag har gjort det.
Fallit offer för svininfluensasprutan. Kände ilningar i armen ca en halvtimme efteråt och hade rätt rejält ont i armen 2 dagar efter. Men jag e nöjd, känns fint. Man får väga fördelar och nackdelar mot varann om o om igen, men det är ju faktum att fler dör eller drabbas hårt av flunsan än av vaccinet, så valet föll på vaccination. Ska med praktisera snart på tallgläntan så man inte drar med smitta till dom gamla eller att man blir smittad själv och drar hem det till Esther som är för liten för vaccination. Jag ska vara på avd. 1B, samma som lilla farmor låg på sin sista tid. Älskade lilla farmor, men herren i stan, inte ska du köpa blommer te en gammel käääring:)

Skolan går framåt, och om ni tvunget vill veta så har jag fått MVG gång på gång. Annars har jag på lovet tagit det lilla lugna, varit på graven och fixat, så det ser trevligt ut. Man får göra det man kan...

Nisse är mycket bättre, han e av med sina painkillers och tar sig framåt men i sakta mak. Men han är tillfreds med att bara gå inne.

I Söndags var Mika o Niclas här, vi käkade go mat och pratade och kollade på råttor, innan dom skulle vidare för o träffa Jen och Fredrik för att titta till ännu flera gravar.




Farfar, farmor, farbror och pappa.


Kommentarer
Postat av: Marika

Tack för den underbara goa maten:) Jag ska ta vacc v.47... Då tar jag den..Så vi får se hur jag mår efter den..

2009-11-03 @ 21:25:06
URL: http://marika79.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för den fina texten! Mycket fin.

Ahh, kan förstå at du tog den eftersom du jobbar m gamla, samt har småbarn.



Jag jobbade på på på.. eh hur har jag kunnat glömma? Du vet ingången som är längst till höger, där hemtjänsten går in (har jobbat inom hemtjänsten med) där går man in o går uppför trappan till högero första dörren där... de var dementa och anda psykiska störningar... Bl en tant som gick mig på nerverna. "ska vi dricka kaffe snart? ska vi dricka kaffe snart? ska vi dricka kaffe snart? hon tjatade HELA TIDEN , även NÄR hon drack kaffe! Jag var på 2 B när jag praktiserade från Vårdvux, va rätt soft. Puss!

2009-11-05 @ 09:01:37
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: jen

Hahaha, fattar du då så jäkla kasst Ystad är?! ;) Dets ka va superbra det schampoot, ett riktigt salongsschampoo som är jättedrygt! :)

2009-11-19 @ 21:10:15
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Marika

Ja visst det e inte ofta jag ler på kort..Nu tycker jag att du ska uppdatera:)

2009-12-20 @ 08:10:16
URL: http://marika79.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, hoppas allt är bra? Om de ska fixa håret på dig så tvätta det bara (helst dagen innan får då blir det lättare att hantera istället för helt nytvättat hår) och låt det vara helt naturellt. Du kan använda lite spray el så som de lätt kan borsta ur men annars ingenting. Puss kram. God fortsättning

2010-01-03 @ 17:38:41
URL: http://jennicalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0